Klachtenregeling

Informatie voor patiënten over de Klachten- en geschillenregeling Paramedici

Ontevreden? Blijf er niet mee zitten!

U komt voor goede hulp en begeleiding. Die willen wij graag bieden. Uw zorgverlener doet er alles aan goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren. Mocht u als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dat te bespreken. Als dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen. Uw zorgverlener is aangesloten bij de Klachten- en geschillenregeling Paramedici. Hieronder meer informatie.

Wat kan ik doen als ik ontevreden ben?
De eerste stap: een gesprek aangaan met uw zorgverlener. Het is goed mogelijk dat die niet beseft dat u ontevreden bent en waarover. Er kan sprake zijn van een misverstand. Vaak leidt zo’n gesprek al tot een oplossing.
Wat als ik toch een klacht wil indienen? Het kan zijn dat een gesprek geen of niet voldoende oplossing biedt. Of er is een goede reden om geen gesprek aan te willen gaan. Dan kunt u gebruik maken van onze klachtenprocedure. De  Klachten- en geschillenregeling Paramedici, waarbij uw zorgverlener is aangesloten, biedt u een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Ga naar www.klachtenloketparamedici.nl. U vindt daar een eenvoudig formulier en nadere uitleg. Wanneer u nadere vragen hebt of er niet uitkomt, is het mogelijk om het klachtenloket telefonisch te benaderen. Meer hierover op bovengenoemde website.

Wat gebeurt er met mijn klacht?
De onafhankelijk klachtenfunctionaris bekijkt uw klacht, geeft desgewenst advies over het indienen van een klacht, kan helpen bij het formuleren ervan en zoekt naar een oplossing. U krijgt binnen twee weken een reactie van de klachtenfunctionaris op uw ingediende klacht. De klachtenfunctionaris zal ook contact opnemen met de betrokken zorgverlener. Uiterlijk binnen 6 weken zal de zorgverlener zijn/haar reactie/oplossing  moeten aangeven over de geuite klacht.

Wat als er geen oplossing wordt gevonden?
Bent u niet tevreden over de geboden oplossing of over de klachtafhandeling? Dan kunt u terecht bij de geschillencommissie. Die staat onder leiding van een onafhankelijk voorzitter. De commissie probeert alsnog tot een oplossing te komen. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend, zowel voor de zorgverlener als voor u. In bepaalde gevallen kan de commissie een schadevergoeding toekennen.

Waarover kan ik een klacht indienen?
Een klacht kan betrekking hebben op de geleverde zorg, maar ook op de dienstverlening of organisatie van de praktijk. U kunt bijvoorbeeld het gevoel hebben onvoldoende te zijn geïnformeerd. Mogelijk is de behandeling niet verlopen als verwacht of afgesproken.

Wat kost het indienen van een klacht?
Een klacht indienen kost u niets. Wilt u een oordeel van de geschillencommissie? Dan betaalt u 50 euro als tegemoetkoming in de kosten. Als u ook een schadevergoeding eist, is dit 100 euro. Deze kosten moet u betalen, ongeacht of u al dan niet in het gelijk wordt gesteld. In uitzonderlijke gevallen kan de commissie de verplichting tot een bijdrage kwijtschelden.

Komt u er niet uit met deze regeling?
In dat geval bent u uiteraard vrij een juridische procedure te starten om tot een uitspraak van de burgerlijke rechter te komen. Bedenk echter goed of u hiermee het beste bent geholpen.

www.klachtenloketparamedici.nl

  • Contact

    Map for Pleinweg 200a Rotterdam  3083 EV Nederland
  • Team

    Monique de Kruijf : Logopedist

    Monique de Kruijf

    logopediecharlois@tiscali.nl

    Logopedist

    Mijn naam is Monique de Kruijf. In 1987 ben ik als logopediste afgestudeerd in Utrecht. Daarna heb ik als schoollogopediste gewerkt bij de GGD Midden-Holland. Sinds 1991 ben ik samen met Liesbeth Spijkerboer praktijkhouder van onze praktijk in de wijk Charlois. Tevens ben ik lid van ZOLORO.

    Onze praktijk is een all-round praktijk. Dat betekent dat we alle behandelingen met taal en spraak en stem problematiek uitvoeren.

    Zelf heb ik verdiepingscursussen gevolgd op het gebied van stotteren en sta ingeschreven in het stotterregister van de NVLF. Alle kinderen en volwassenen die zich willen aanmelden, worden door mij begeleid. Daarbij volg ik de richtlijn Stotteren die door de Nederlandse Verening voor Stottertherapie is opgesteld.

    Ik heb ook verdiepingscursussen gevolgd op het gebied van lees- en spellingsproblemen. Ik begeleid kinderen met problemen op dit gebied, wat ik samen doe met de leerkracht.

    Mijn werkdagen op de hoofdvestiging zijn:

    • dinsdag van 9.30u tot 17.30uur
    • woensdag en vrijdag van 09.30 uur tot 12.30 uur

    Mijn werkdagen op de nevenvestiging Verzamelgebouw zijn:

    • woensdag en vrijdag van 13.00 uur tot 17.30 uur
    Liesbeth Spijkerboer : Logopedist

    Liesbeth Spijkerboer

    logopediecharlois@tiscali.nl

    Logopedist

    Mijn naam is Liesbeth Spijkerboer. In 1987 heb ik de opleiding Logopedie en Foniatrie in Utrecht afgerond. Ik ben begonnen als logopedist op verschillende basisscholen in Capelle aan den IJssel. In 1991 zijn Monique de Kruijf en ik samen de praktijk gestart in Rotterdam Charlois. In 2000 ben ik gestopt met het werk in het basisonderwijs en sindsdien ben ik alleen nog werkzaam in de praktijk.

    Logopediepraktijk Charlois is een allround praktijk, dat wil zeggen dat wij kinderen en volwassenen behandelen met problemen op het gebied van stem, spraak, taal en gehoor. Daarnaast heeft iedere logopedist eigen aandachtsgebieden.

    Ik werk voornamelijk met kinderen met spraak- en taalproblemen. Voor het behandelen van afwijkend mondgewoonten (zoals een verkeerde slikbeweging) heb ik de cursus OMFT gevolgd.

    Mijn werkdagen zijn:

    • dinsdag van 9.30 tot 18.00 uur
    • woensdag van 9.30 tot 18.00 uur
    • donderdag: van 9.30 tot 18.00 uur
    Daphne Devens : Logopedist

    Daphne Devens

    logopediecharlois@tiscali.nl

    Logopedist

    Mijn naam is Daphne Devens. In 2007 heb ik de opleiding logopedie in Rotterdam afgerond.

    Na de opleiding en het behalen van mijn diploma ben ik in augustus 2007 begonnen als logopedist in logopediepraktijk Charlois. Ik ben begonnen met 2 dagen te werken in de praktijk en nu ben ik 3 dagen aanwezig.

    Ik ben in de praktijk werkzaam als all-round logopedist, waardoor ik veel verschillende kinderen met verschillende problematiek zie. Het meest zie ik kinderen met spraak- en taalstoornissen in de praktijk.

    Mijn interesse ligt vooral bij kinderen met spraakstoornis en kinderen met problemen in de auditieve voorwaarden. Hier heb ik dan ook verschillende cursussen voor gevolgd, waaronder: 'fonologische stoornissen' en  'Connect'.

    Mijn werkdagen zijn:

    • maandag van 9.30 tot 17.00 uur
    • woensdag van 9.30 tot 17.00 uur
    • donderdag van 10.00 tot 17.00 uur
    Shurlina Senior : Logopedist

    Shurlina Senior

    logopediecharlois@tiscali.nl

    Logopedist

    Mijn naam is Shurlina Senior. In 2011 heb ik de opleiding logopedie in Rotterdam afgerond.

    Na het behalen van mijn diploma ben ik september 2011 gestart in deze praktijk. Daarnaast ben ik sinds mei 2014 ook werkzaam op onze nevenvestiging, gevestigd in de basisschool De Globe Zwartewaal.


    Tot nu toe heb ik, naast mijn werk in deze praktijk, ook een jaar op een reguliere basisschool in Zevenkamp gewerkt en ben ik drie jaar werkzaam geweest als zelfstandige logopedist in een praktijk in Schiedam.

    Als allround logopedist is mijn werk heel divers, maar ik werk voornamelijk met (meertalige) kinderen met spraak- en taalstoornissen. Daarnaast heb ik ook affiniteit met kinderen en volwassenen met stemproblemen.

    Tijdens mijn werkloopbaan heb ik diverse cursussen gevolgd op het gebied van taal, spraak en stem, zoals ‘logopedische begeleiding bij meertalige kinderen’, ‘Lax Vox’ en ‘Complete Vocal Technique’. 

    Mijn werkdagen op de hoofdvestiging zijn:

    • maandag, dinsdag en vrijdag van 09.00u - 16.30u 

    Mijn werkdag op de nevenvestiging Elout van Soeterwoude is:

    • woensdag van 9.00u - 16.30u

    Mijn werkdag op de nevenvestiging De Globe is:

    • donderdag van 9.00u - 16.30u